П`ятниця, 03.29.2024, 3:29 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Мій сайт
Головна » Файли » Мої файли

Розв’язування задач на відсоткові розрахунки
[ Викачати з сервера (53.0 Kb) ] 11.29.2017, 6:40 PM

АЛГЕБРА 9 КЛАС

Тема уроку: Розв’язування задач на відсоткові розрахунки

Мета уроку:

освітня: вдосконалити навички та вміння учнів розв’язувати прикладні задачі на відсотки; показати практичну необхідність відсоткових розрахунків;

розвивальна: розвивати мислення, активність, уміння розв’язувати прикладні задачі у стандартних та змінених ситуаціях;
виховна: виховувати відповідальність за свідоме засвоєння знань; вміння співпрацювати; створити ситуацію успіху для кожного учня.
 

Тип уроку: вдосконалення вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: опорний конспект, роздавальний матеріал, підручник Алгебра 9 клас, Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С., - Х.: Гімназія, 2009.

Хід уроку

І. Організаційний етап
Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати їх на роботу. Повідомлення теми уроку.

Що вмієте, того не забувайте,

а чого не вмієте, тому навчайтесь.

В. Мономах

Ці слова ми візьмемо за епіграф нашого уроку, на якому ви не тільки зможете пригадати матеріал з теми «Відсоткові розрахунки», але й цікаво та змістовно провести час.

ІІ. Перевірка домашнього завдання
Після виконання тестових завдань (графічного тренінгу та картки теоретичного контролю) учні здають зошити на перевірку.

(Додаток №1)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Сьогодні наука досягла дуже високого рівня розвитку, але навіть його недостатньо для задоволення всіх потреб людства. Тому таке велике значення має вивчення сучасної економіки, знання якої допоможуть значно підвищити рівень вашого добробуту, до чого ми всі прагнемо. Детально економіку ви будете вивчати в 10-11 класах, але вже сьогодні ми ознайомимося з деякими поняттями і закономірностями, що сприятимуть успішному досягненню мети уроку.

Україна має безліч економічних проблем, розв'язувати які доведеться вам молодому поколінню, майбутнім випускникам школи. Тому кожному громадянину потрібна насамперед фундаментальна загальна підготовка. Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчення розділу «Елементи прикладної математики» та покажемо, як практично використовуються знання і вміння, пов'язані з математикою в економіці, банківській справі; як складні прикладні задачі часто доводиться розв'язувати економістам і бухгалтерам, працівникам.

Сучасна людина повинна вміти аналізувати життєві фінансові проблеми та ситуації, встановлювати системні зв’язки, виявляти проблеми, знаходити способи їх розв’язання, прогнозувати події.

Сьогодні ми часто чуємо розмови про інвестиції, кредити, фонди. Сучасне життя є своєрідною економічною школою, і людині необхідно володіти вищеназваними поняттями. Розуміти, як вигідніше дати або взяти гроші під процент, на який термін необхідно вкласти гроші, щоб їх сума значно збільшилась.

Якщо людина своєчасно не вносить плати за що-небудь, то на неї можуть накладати штраф – пеню. Припустимо пеня складає 1% суми плати за кожний день прострочення. Тоді, наприклад, за 20 днів прострочення сума пені складе 20 % суми плати. Зі 100 грн людина повинна буде внести пеню 100∙0,2 = 20 грн, тобто всього заплатити 120 грн. Звичайно, сума сплати, час прострочення і пеня різні залежно від ситуації. Тому виникає необхідність скласти формулу оплати, яку можна використати за різних обставин.

V. Повідомлення теми й мети уроку.
Кожний із вас сподівається, що невдовзі по закінченні школи в нього буде хороша робота, та може, навіть власна справа. От ми й спробуємо побудувати урок таким чином. Щоб він пройшов для вас як репетиція майбутньої професійної діяльності.

VІ. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.
Сьогодні наш урок незвичайний. Це урок - ділова гра . Ми будемо відкривати ресторан. Ні, готувати їжу не будемо, бо, перш ніж ставати до плити, власнику треба виконати багато підготовчої роботи. Спочатку треба укомплектувати бригаду дизайнерів для виконання ремонту, потім найняти штат кухарів та перевірити їхню роботу, і, нарешті , знайти бухгалтерів, які зможуть не тільки правильно підрахувати заробітну плату працівникам, але й грамотно оформити кредит у банку. Подумайте зараз, кому яка професія найближча, та об’єднайтеся в групи дизайнерів, кухарів і бухгалтерів.

Але, як заведено у країні з ринковими відносинами, перш ніж вступити до роботи, ви маєте довести, що зможете виконувати її якнайкраще. А для цього повинні витримати співбесіду, щоб продемонструвати свою кваліфікацію.

Співбесіда
У кожної групи на столах запитання співбесіди. Поки одна група відповідає на запитання друга група повинна слідкувати за правильністю відповідей, доповнювати і виправляти.

Запитання для групи дизайнерів
1. Що називається відсотком?
2. Подайте відсотки у вигляді десяткових дробів: 5%, 35% , 145%.
3. Подайте числа у вигляді відсотків: 0,26; 0,07; 0,8; 9; .

Запитання для групи кухарів
1. Які типи задач на відсотки ви знаєте?
2. Як знайти:
а) відсотки від числа;
б) число за його відсотками;
в) відсоткове відношення двох чисел?

Запитання для бухгалтерів
1. Знайдіть 5% від 30.
2. Знайдіть число, якщо 25% від нього дорівнює 150.
3. Визначте, скільки відсотків становить число 40 від числа 160.
4. Запишіть формулу складних відсотків.

Робочі будні
Вітаю вас! Ви успішно витримали співбесіду, всіх працівників зараховано на роботу, й тепер розпочався ваш перший робочий день. Кожній групі, відповідно до фаху. Потрібно якісно виконати своє завдання. Успіху вам!
 

Завдання для групи дизайнерів
1 . Робітник пофарбував 56 м² приміщення кухні, що становить 70% усієї кухні. Скільки йому ще залишилося пофарбувати?
2. Для прикрашення бенкетної зали необхідно виготовити спеціальну фарбу з позолотою. Лабораторія має два ящика різної фарби. Відомо, що в одному ящику фарби з 20% позолотою, а в другому – з 12%. Скільки треба взяти фарби з кожного ящика, щоб одержати 3,2 кг фарби, яка б містила 15% позолоти?
3. Дизайнеру потрібно придбати декілька метрів тканини. Відомо, що ціна на тканину спочатку підвищилася на 10%, а потім знизилась на 10%. Як змінилася ціна тканини після двох переоцінок?
4. Площа кімнати 30 м². першого дня маляр пофарбував 20% кімнати, а другого – половину решти. Скільки ще залишилося маляру пофарбувати?

Завдання для групи кухарів
1. Є 100г 30 - відсоткового розчину солі. Його змішали з 200 г води. Яка концентрація одержаного розчину?
2.Скільки грамів 3-% і скільки грамів 8-% розчинів солі треба взяти, щоб отримати 260 гр 5-% розчину солі?

3.У першому бідоні було молоко з масовою часткою жиру 2% , а в другому – 5% . Скільки треба взяти молока з кожного бідона, щоб отримати 12 л молока, масова частка жиру якого дорівнює 4%?
4. Ціна на овочі знизилась на 10%, а потім ще раз на 10%. На скільки відсотків змінилася ціна після двох переоцінок?

Завдання для групи бухгалтерів
1. Клієнт має 4000 грн і хоче знайти такий банк, який сплатить йому за один рік 400 грн відсоткових грошей. З якою відсотковою ставкою банк має обрати клієнт?
2. Вкладник поклав в банк 1500 гривень на два різні рахунки. На перший рахунок банк нараховує 7% річних, а на другий – 10% річних. Через рік вкладник отримав 120 гривень відсоткових грошей. Скільки гривень він поклав на кожен рахунок?
3. Два виробники за зміну отримували 1440 грн. після того, як першому робітнику підвищили заробітну плату на 15%, а другому – на 25%, разом за зміну вони стали одержувати 1720 грн. яку зарплату одержує кожний робітник після підвищення?
4. Бухгалтеру треба підготувати 30 сторінок звіту. Першого дня він підготував 40% усього звіту, а другого – 30%. Скільки сторінок йому ще залишилося підготувати?

VІ. Підбиття підсумків уроку

Вітаю вас! Спільними зусиллями ви виконали спільну справу й виявили себе чудовими працівниками! А тепер хочу почути, що вам сподобалося на сьогоднішньому уроці, а що можна змінити на краще.

Учитель пропонує учням перелік запитань:

Якою діяльністю ми займалися на уроці?

Чого навчилися?

Яка мета нашої праці на уроці?

Чи досягли ми очікуваних результатів?

Чи сподобався вам спосіб проведення сьогоднішнього уроку?

Метод «Чотири Що?».
Учні відповідають на запитання:
1. Що нового дізнався на уроці?
2. Що сподобалося найбільше?
3. Що було найскладнішим при виконанні завдань?
4. Що треба ще зробити для досягнення кращих результатів?

5. Що особливо сподобалося під час уроку?

6.Що не сподобалося?

7.Що могло бути організовано краще, корисніше?

Учні спочатку говорять про позитивне в занятті(«плюс»), а потім про моменти, які можна змінити, включаючи роботу своїх товаришів.

VІІ. Домашнє завдання

1. Повторити п.16.
2. Виконати письмово такі завдання: №546, 555
зі збірника ДПА В-7 №1.8, В-13 №2.3, В 23 №3.1

3. Повторити:
1) поняття випадкової події;
2) ймовірність випадкової події (6 клас).


 

Категорія: Мої файли | Додав: boklag_o
Переглядів: 264 | Завантажень: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
uCozCopyright MyCorp © 2024